Nowe zarzuty dla Mirosława K. Zarzuty usłyszał też burmistrz Ustrzyk Dolnych

20 marca 2014

Kolejne zarzuty korupcyjne usłyszał były marszałek województwa podkarpackiego Mirosław K. Ma ich już 13. Także Henrykowi S., burmistrzowi Ustrzyk Dolnych i Janowi B., byłemu sekretarzowi miasta i gminy prokuratura zarzuca działania korupcyjne. W tej chwili wszyscy są przesłuchiwani.- Zarzuty dotyczą wydarzeń, które miały miejsce od grudnia 2008 roku dokwietnia 2009 roku, kiedy Mirosław K., był wojewoda podkarpackim - wyjaśnia Grzegorz Janicki, rzecznik Prokuratury Apelacyjnej w Lublinie, która prowadzi śledztwo w sprawie Mirosława K. - W tej chwili Mirosław K. ma tych zarzutów 13. Zarzuty przedstawiono także burmistrzowi Ustrzyk Dolnych Henrykowi S. oraz byłemu sekretarzowi urzędu miasta i gminy Janowi B.
Prokurator tłumaczy, że burmistrz Ustrzyk Dolnych skorumpował ówczesnego wojewodę, fundując mu na koszt miasta pobyt w gospodarstwach agroturystycznych w bieszczadzkich miejscowościach Łodyna i Zadwórze.
Reszta na stroniehttp://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20140320%2FREGION00%2F140329966

Czytaj dalej...

05 marca 2014

 

FN.3051.01.14

 

 

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

 

Przedmiot zamówienia:

 

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.170.000,00 zł

z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów

CPV 66113000-5

 



Tryb zamówienia: przetarg nieograniczony

 


Zamawiający: GMINA LESKO, 38-600 Lesko, Parkowa 1

 

 

 

 

 

Zatwierdzam Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia

 

 

 

 

 

                                                                  ..................................................

                                                                        (data i podpis kierownika jednostki)

1.      Zamawiający:

1) Zamawiającym jest: Gmina Lesko
Adres: 38-600 Lesko, Parkowa 1
REGON: 370440034
NIP: 688-12-45-092
Telefon: (0-13) 469 80 01 / fax: (0-13) 469 64 58
strona internetowa: www.lesko.pl

2)      Numer postępowania
Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem: FN.3051.01.14  
Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać
się na ten znak.

2.      Tryb udzielenia zamówienia:

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z zachowaniem zasad określonych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z póź.zm. ) zwanej w dalszej części Specyfikacji „ustawą”.

3.      Opis przedmiotu zamówienia


1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.170.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
Kod CPV 66113000-5.

2) Planowany okres kredytowania  – do dnia 31.12.2022 roku
3) waluta - PLN

4) oprocentowanie: zmienne

5) stopa bazowa do ustalenia oprocentowania:

- do oferty : według stawki WIBOR 1M z dnia 10.02.2014 r. ( tj. 2,61% ).

- do umowy: oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy to suma stawki WIBOR 1M        z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego zawarcie umowy  i marży Wykonawcy - ma zastosowanie do końca miesiąca kalendarzowego w którym zostanie zawarta umowa.
Przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy wykonawca stosuje stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną                 o marżę wykonawcy. Czyli np. odsetki od 1-go kwietnia – Wibor 1M – 31 marca.                       Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dnia roboczego następnego miesiąca.

6) raty kapitałowe kredytu – płatne kwartalnie. Spłata kwartalnych rat kredytu - płatna
w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał począwszy od 31 marca roku 2015
Liczba rat kredytowych – 32 rat
Kwoty spłat kredytu w poszczególnych latach:
2015 rok – 125.000,00 zł
2016 rok – 125.000,00 zł
2017 rok – 320.000,00 zł
2018 rok – 320.000,00 zł
2019 rok – 320.000,00 zł
2020 rok – 320.000,00 zł
2021 rok – 320.000,00 zł
2022 rok - 320.000,00 zł
* do oferty należy przyjąć, że ostatnia rata płatna będzie 31 grudnia 2022 r.

7) kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez Zamawiającego w następujących terminach i wielkości (transzy):
- 5 dni od dnia zawarcia umowy*-  I transza w wysokości  350.000,00 zł
- do dnia 30 czerwca 2014 r.       -  II transza w wysokości  685.000,00 zł 
- do dnia 30 września 2014 r.      - III transza w wysokości 480.000,00 zł
- do dnia 30 grudnia 2014 r.       - IV transza w wysokości  655.000,00 zł       
* do oferty należy przyjąć i traktować, jedynie jako hipotetyczną datę wypłaty środków               z kredytu, następujący termin:
- w dniu 30 marzec 2014 r.

8) zastrzega się prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez podania przyczyny oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowej prowizji (kosztów)

9) zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco

10) odsetki od kredytu naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki
od kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach kwartalnych
w ostatnim dniu miesiąca kończącego kalendarzowy kwartał począwszy od I kwartału
roku 2014.
 

11)  Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
12)  Dla umożliwienia wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do specyfikacji
       dołącza się następujące dokumenty:
       - sprawozdania z wykonania budżetu za 2013 r.
         - opinia RIO w Rzeszowie dotycząca prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy
           Lesko wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań
         - uchwała budżetowa Gminy Lesko na 2014 r.,
         - uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lesko na lata
           2014 – 2022,
         - uchwała Rady Miejskiej w Lesku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
         - opinia RIO w Rzeszowie dotycząca możliwości spłaty kredytu,
         - wykaz instytucji w których Gmina Lesko korzysta z kredytów – zadłużenie według stanu
            na 31.12.2013 r.

Wszelkie dokumenty oraz sprawozdania zamieszczone będą na stronie www.lesko.pl
w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Urząd Miasta i Gminy – Budżet 2013 i Budżet 2014.

4.      Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

5.      Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających o których mowa w art.67 ust.1 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U.
z 2013 r. poz. 907 ze zm.).

6.      Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

7.      Wniesienie wadium

Nie wymaga się wniesienia wadium

8.      Termin wykonania zamówienia

Termin uruchomienia kredytu
- 5 dni od dnia zawarcia umowy*-  I transza w wysokości  350.000,00 zł
- do dnia 30 czerwca 2014 r.       -  II transza w wysokości  685.000,00 zł 
- do dnia 30 września 2014 r.      - III transza w wysokości 480.000,00 zł
- do dnia 30 grudnia 2014 r.       - IV transza w wysokości  655.000,00 zł   
    * do oferty należy przyjąć i traktować, jedynie jako hipotetyczną datę wypłaty środków               z kredytu, następujący termin:
- w dniu 30 marzec 2014 r.

Umowa zostanie zawarta na okres do dnia 31.12.2022 roku.

9.      Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
 
W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy spełniający warunki dotyczące:
- posiadania uprawnień do udzielania kredytów,
- posiadania wiedzy i doświadczenia,
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania   zamówienia,
- sytuacji ekonomicznej i finansowej,
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia zostaną dokonane wg formuły „spełnia – nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w dołączonych
do oferty dokumentach i oświadczeniach.

Komisja przetargowa oceni spełnianie  przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu w sposób zespołowy na podstawie dokumentów, których wykaz przedstawiono w pkt. 10.

10.  Informacje o oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu

1)      wypełniony formularz oferty zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1                 do niniejszej specyfikacji

2)      oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art.22 ust.1 ustawy pzp
 na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji

3)      oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji

4)      oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji

5)      aktualny odpis z właściwego rejestru , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 ustawy

6)      jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

7)      decyzję Prezesa Narodowego Banku Polskiego o wyrażeniu zgody na utworzenie Banku lub zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności przez Bank (ewentualnie inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności Banku)

8)      Harmonogram spłat rat w okresach kwartalnych.

9)      Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika        z innych dokumentów załączonych przez oferenta

Oświadczenia i dokumenty przedkładane w formie kserokopii winny być podpisane za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do złożenia oferty.

Informacje stanowiące tajemnicę Wykonawcy winny być przedłożone w zaklejonej kopercie       z napisem „poufne”

W przypadku podmiotów występujących wspólnie należy ustanowić pełnomocnika reprezentującego Wykonawców, a pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty z zachowaniem zasad o których mowa w art. 23 ustawy pzp

11.  Informacja o sposobach porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów. Opis sposobu udzielania wyjaśnień dotyczących SIWZ a także oświadczenie dotyczące zebrania wykonawców

1.      Oświadczenia wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, faxem lub e-mailem. Oświadczenia wnioski, zawiadomienia
i informacje przekazywane faxem lub e-mailem zostaną potwierdzone pisemnie wyłącznie na żądanie drugiej strony
            Adres Zamawiającego:
            Gmina Lesko
            38-600 Lesko
            Parkowa 1
            Fax Zamawiającego: 0 13 469 64 58
            Adres poczty e-mail Zamawiającego: gmina@lesko.pl
            Strona internetowa: www.lesko.pl

           Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą teleksu,  
           faxu  lub drogą elektroniczną będzie się uważać za złożone w terminie, jeżeli ich treść
           dotrze do adresata przed upływem terminu.
           Postępowanie prowadzi się w języku polskim.
2.      Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ kierując swoje zapytania na piśmie, faksem lub e-mailem. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie specyfikacji wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
3.      Pisemna odpowiedź zostanie przesłana wszystkim wykonawcom, którym doręczono SIWZ, w tym samym czasie i w ten sam sposób bez podania źródła zapytania a także umieszczona na stronie internetowej (art. 38 ust. 2 Ustawy PZP).
4.      W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu do składania ofert określonego w pkt 14 specyfikacji, zmienić treść SIWZ (art. 38, ust.4 ustawy PZP). Dokonaną zmianę specyfikacji przekazuje się niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ, a także zamieszcza się na stronie internetowej.
5.      Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących SIWZ.

12.  Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z oferentami są:
       Małgorzata Kormosz – Skarbnik Gminy Lesko, Parkowa 1, pok. 106 , tel. (0-13) 469 64  56
      Genowefa Kopczyńska – Kierownik Referatu Finansowego, Parkowa 1, pok. 205
      tel. (0-13) 469 80 01 w.66

13.  Termin związania ofertą

Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz        z upływem terminu składania ofert.

14.  Opis sposobu przygotowania oferty

Oferta powinna być przygotowana z uwzględnieniem poniższych zasad:
a)      każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę
b)      wymaga się, by oferta była przygotowana na piśmie, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści
c)      ofertę należy sporządzić w języku polskim pod rygorem nieważności
d)     wymaga się, by oferta była dostarczona w opakowaniu uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia opakowania, opatrzonym informacją o adresacie oferty, numerem sprawy – FN.3051.01.14, firmie (nazwie) lub imieniu i nazwisku Wykonawcy oraz Jego adresie
e)      wymaga się, by oferta była podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań.
f)       wymaga się, aby wszelkie poprawki były dokonane w sposób czytelny i dodatkowo opatrzone datą dokonania poprawki oraz parafą osoby/osób  podpisującej/podpisujących ofertę

15.  Miejsce i termin składania i otwarcia ofert

1)      miejsce i termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Miasta i Gminy Lesko
38-600 Lesko
Parkowa 1
Sekretariat (I piętro)
Oferta powinna być zapakowana w kopertę, oznakowaną
„ Gmina Lesko – przetarg nieograniczony na udzielenie kredytu bankowego długoterminowego Gminie Lesko”. – nie otwierać do dnia 17 marca 2014 r.
do godziny 10.30
Termin składania ofert 17 marzec 2014 r., godz. 10.00. Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania.
2)      Otwarcie ofert
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
a)      otwarcie ofert nastąpi w dniu 17 marca 2014 r. o godz. 10.30 w Urzędzie Miasta i Gminy Lesko , Parkowa 1 pok. Nr 109. W otwarciu ofert mogą brać udział  przedstawiciele Wykonawców
b)      po otwarciu ofert podane będą: imię i nazwisko, nazwa (firma) oraz adres (siedziba) Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego. Firmy (nazwy)           i adresy Wykonawców, których oferty zostaną otwarte oraz zaproponowane ceny, ogłaszane będą osobom obecnym
c)      informacje ogłaszane w trakcie otwarcia ofert zostaną doręczone Wykonawcom nieobecnym wyłącznie na ich wniosek

16.  Opis sposobu obliczenia ceny, waluta oferty

C = (Ca/Cb)* 100

gdzie:
Ca – najniższa oferowana cena
Cb – cena badanej oferty
C- liczba punktów za cenę przyznanych danej ofercie

Cenę oferty należy podać w PLN.

17.  Kryteria oceny ofert

W niniejszym postępowaniu oferty będą oceniane na podstawie jednego kryterium, którym będzie cena usługi (koszt) – 100% cena.
Cena zawarta w ofercie winna obejmować:
- kwota odsetek wyliczona za cały okres obowiązywania umowy ( od 30 marca 2014 r. do 31.12.2022 r.) oparta na stawce WIBOR 1M (z dnia 10.02.2014 r. – 2,61%) i marży Wykonawcy.
ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE JAKIEGOKOLWIEK INNEGO ŚWIADCZENIA
Z TYTUŁU UMOWY (OPŁATY PRZYGOTOWAWCZE, PROWIZJE, itp.)

18.  Informacja o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione  po wyborze oferty
w celu zawarcia umowy

Zamawiający powiadomi wszystkich wykonawców o wyborze oferty najkorzystniejszej.
W dniu zawarcia umowy zamawiający przekaże Wykonawcy weksel in blanco .

19.  Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

Zamawiający nie będzie żądał od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

20.  Istotne dla stron postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy


Umowa kredytu zostanie sporządzona przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana
za najkorzystniejszą, na jego koszt zgodnie z przepisami ustawy oraz SIWZ. Zastrzega się,
że istotne jej postanowienia zawarto w pkt. 3 SIWZ – opis przedmiotu zamówienia oraz w pkt. 4 SIWZ – termin wykonania zamówienia. Ponadto  zapisy umowy nie mogą być sprzeczne
z warunkami i zapisami określonymi w niniejszej SWIZ oraz ogłoszenia o przetargu.

21.  Środki ochrony prawnej


1.Wobec czynności Zamawiającego dotyczącej:
1)        opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
2)        wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
3)        odrzucenia oferty odwołującego
przysługuje odwołanie.
Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 Ustawy.
3. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 Ustawy.
W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców
w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności. Na czynności, o których mowa
w niniejszym pkt, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 Ustawy.
4. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania faksem lub pocztą elektroniczną informacji czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub SIWZ na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość
o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Jeżeli Zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a)         15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia
o udzieleniu    zamówienia,
b)        1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie zamieścił
w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
6. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.

Lista załączników


Wymienione niżej załączniki stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:

1)      wzór formularza oferty
2)      oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
3)      oświadczenie w związku z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
4)      oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej

Załączniki wymienione w pkt. 1 – 4 stanowią wzorce formularzy, które muszą zostać dołączone do oferty. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na własnych formularzach, muszą znaleźć się w nich wszystkie elementy zawarte we wzorach formularzy przekazanych przez Zamawiającego.


                                                                       ……………………………………………

Czytaj dalej...